lung ti

Tino di camianiCampo dei Miracoli - Pisa

Erős tengeri flottájának köszönhetően Pisa sokáig meg tudta őrizni hatalmát a Földközi-tenger nyugati medencéje fölött. A kereskedelemből származó haszon teremtette meg a feltételeit annak…

TintorettoPalazzo dei Conservatori, Musei Capitolini - Róma

A Palazzo dei Conservatori a városi magisztrátus székhelye volt a késő középkorban. Freskódíszes termeiben még ma is rendeznek politikai összejöveteleket, a földszinten pedig a városi anyakönyvi hivatal működik. A…

TihanyEltűnt Árpád-kori falu 13 - Kövesd (Kewesd) falu

A templomrom miatt jöttünk ide először. A rom rendkívül szép környezetben található. Mellette van egy forrás, aminek a vize a Balaton nádasáig viszonylag rövid utat tesz meg, ligetes, nagyon szép környezetben…

TihanyTihanyi félsziget barátlakások

A Tihanyi fsz - Lóczy tanösvény egyik állomása. Tihany kapcsán mindenképp megérdemel egy külön oldalt. Ezen a tájon többször is jártunk, a tanösvényen végighaladva számos, geológiailag fontos képződmény látható, és a kilátás egyszerűen csodálatos…

TiszaSzolnok, SzG3

Szolnok nem igazán turisztikai célpont (legalábbis szerintem, bár amióta átadták a Rep-tár-at, ugrásszerűen megnőtt a népszerűsége, erről majd később). Ide elsősorban azért jöttem, hogy megnézzem a Rózsakertet, mivel a feleségem kedvenc virága, de azért fölöslegesen nem akartam vele idejönni…

Camping tiberCittá del Vaticano (Vatikán)

A Vatikán 1929 februárja óta önálló, független állam. Szóval, aki azt hiszi, hogy Olaszország része, az nagyon téved. (Erre felhívnánk a szerkesztőség figyelmét is!) Az állam feje a pápa, Európa egyetlen abszolút uralkodója…

Tisza-tóTisza-tavi tanösvény

Gyönyörű vízitúra a nádasokban. Csónakkal átvisznek, majd gyalogtúra a kiépített stégeken. Csodálatos. A Vízi Sétány Poroszló mellett a tó belső területén a partvonaltól mintegy 500m-re található. A viz fölött cölöpökre épített 1500m hosszú pallóúton…

Teleki Tisza kastélyNagykovácsi, Teleki-Tisza kastély, SzG3

Érdekes helyre bukkantam a Google Maps-on. Nagykovácsiban van egy kastély kastélyparkkal. Ez a Teleki-Tisza kastély. A honlap szerint meg lehet látogatni, bár maga a kastély alapvetően rendezvény központként működik, a Magyar Cserkészszövetség tulajdonaként. A nyitva…

Titkok utcájaVillefranche-sur-Mer

2007. augusztus 11-én itt töltöttem el a délutánt. Nizzából érkeztünk, és megkapó látványt nyújtott a roppant színes kikötővároska. A fedett Titkok utcája középkori hangulatot áraszt. A főút melletti kis kápolnát Jean Coctaeu freskói díszítik…

TigrisSzázholdas Pagony, Micimackó lakhelye

Micimackó egy mesebeli medve, akit A. A. Milne angol író alkotott meg. A magyarul csak Micimackóként (angolul Winnie-the-Pooh) ismert regény két önálló művet takar: a Micimackót (1926. október 14.) és a Micimackó kuckóját (1928), melyeket…

TihanyCsopakról futás Tihanyba

A mezítlábas sétány után átmentünk Akaliba kocsival, ott kempingeztünk. Az iszap itt is ugyanolyan volt mint az előző helyen, de a víz tisztább volt, viszont a lépcsőfokok befelé úgy a combom magasságában elfogytak, én meg még bőven vártam…

TihanyTihanyból futás Akaliba

Már este elkezdett fújni a szél, ami aztán kitartott egész éjjel, reggelre pedig csak még erősebb lett. Nyolckor mentünk be Tihanyba, még megnéztünk egy levendula táblát, aztán elkanyarogtunk a tegnap esti futásom végpontjához. Hát az előző napi 32…

Tiszatavi ÖkocentrumTisza-tavi Ökocentrum

A Tisza-tavi Ökocentrum magyarországi állatkert és szabadidős élményközpont, amely a Tisza-tó élővilágát és a helyi bioszféra működését mutatja be. 2012. április 27-én nyílt meg Poroszlón, a Kossuth Lajos utca 41. szám alatt. A látogatók száma…

TianaMontgat

Üdvözlet Barcelona széléből! Azon fáradozunk, hogy hogyan legyünk még egy éjszakát Barcelonában. Próbáltuk a Magyar konzult, de ők csak a helyi hajléktalan szállókat tudták megadni. Nagyvárosok hajléktalan szállóiba nem megyünk. Soha többé…

Tirrén tengerCapri sziget - Capri és Anacapri városkák

Capri egy sziget Olaszországban, a Nápolyi-öböl déli részén a Sorrentói-félszigethez közel. Kellemes éghajlatának köszönhetően már a rómaiak korában népszerű üdülőhely volt. A sziget területén két község osztozik: Anacapri valamint Capri. A számos római kori emlék…

TivoliTivoli Villa D'Este

A mindenkori Pápa nyári rezidenciája, nem messze Rómától és természetesen, Vatikán Várostól. Egy gyönyörű szép kisebb kastély, de az igazán kellemes jelenséget a kert nyújtja, ahol sok szép, formára nyírt növény között, szobrokat is lehet csodálni, szökőkutakkal…

Tisza-tóPoroszló, a Tisza-tavi Ökocentrum, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Nálam általában azok az utak sikerülnek a legjobban, amit nem tervezek túl, sőt sokszor na keljünk fel és induljunk el valahová kategóriába tartoznak (persze van kivétel, a svájci utamat pld. kb. 4 hónapig szerveztem…

Arco di titoForo Romano - Roma

A templomok és a szenátus épülete körül zsúfolódó piaci bódékkal és bordélyházakkal zilált hely volt a Forum a köztársaság korai éveiben. A Krisztus előtti 2. században rendezni kellett a területet. A piaci árusok…

Isola tiberinaIsola Tiberina - Róma

Az első zsidók kereskedőként érkeztek Rómába a krisztus előtti 2. században. Pénzügyi és orvosi szakértelmükkel komoly megbecsülést vívtak ki maguknak a császárkorban. Üldöztetésük a 16. században kezdődött, amikor IV…

Oszd meg ezt a keresést: lung ti